söndag 8 mars 2009

Söndag - gummistövlar och tristess

Jaha, så var det söndag då. Helgen tar slut kl 23.59 och därefter börjar en arbetsvecka för vissa.

Denna söndag har kantats av trötthet, snöslask och en och annan idiot.

Jag känner att jag måste skriva av mig lite angående det enorma världsproblemet som heter gummistövlar. Finns det något fulare än ett par äckligt gröna stövlar i fult gummi? Okej att småkids springer runt i stövlar och hela regnkittet när dom äter sand och kastar lera på varandra. Men vuxna människor, spec dom som endast ska besöka en matvaruaffär eller liknande, VAD ÄR PROBLEMET!!!

I vissa fall, så måste idioten med stövlar cykla. Och då kommer man osökt in på mitt andra hatobjekt för dagen, nämligen cykelhjälm. Återigen så kan det funka om det är skitsmå barn med stödhjul och en flagga längst bak på deras cykel. Men nu är det altså äldre personer som måste bära detta skitfula tillbehör. Och när man sedan ser att dom har dom äckligt fula gummistövlarna så vill man ju bara spy! jag vet inte riktigt hur många gånger man bara vill råka svänga till lite med bilen och göra livet lite kortare för dessa människor.

Nu har jag kastat lite skit, så nu tänkte jag ägna lite tid åt att lovorda kanal 5:s senaste satsning Wipeout. Ett jävligt roligt program som bjöd på många garv. Dock så kan inte programmet klara sig utan ett par minus. Det ena minuset var att Dogge var med, men det har även kommit till min känedom att Färjan-Håkan ska vara med senare så det får kompensera lite. Det andra minuset var att det sändes på samma tidpunkt som Herre på täppan. Dock så gick det att zappa lite men jag hade gärna sett att det ena programmet startat en timme före det andra.

Nej nu ska jag ut och powerwalka ett tag

/ Gert Lig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar