fredag 6 mars 2009

Fredag, allas fredag.

Tänkte lägga in en notis angående Kenneth Tisell och Sebastian Frondas video som tidigare låg på youtube, där dessa två misslyckade artister glider omkring på gryta (västerås) och pratar barndomsminnen. Denna video är nu borttagen.

För er som inte vet vilket video jag relaterar till så glider dessa två personer runt och snackar om "back in the days". Helt okej enligt mig OM dessa två MISSLYCKADE artister inte hade pratat som om dom kommit från hooden och jobbat sig upp till ett nytt tungt "rap life", vilket vederbörande absolut inte gjort.

Ni är inte duktiga på det ni gör, ni är inte hårdnackade rappare från en förort, ni är så långt ifrån gangster rappare som det går att komma. Så snälla, lägg ner attityden.

Ni har definitivt jobbat er upp till en plats nummer ETT på flopp listan över misslyckade artister. Fast så klart, de blir nog en battle mellan er och lilla edet represent om den platsen.

Och svaret är nej, jag kan inte göra det bättre. Kanske därför jag låter bli att utge mig för att vara artist? Ni kanske skulle följa en annans exempel.

Men någon dag framöver ska jag nog också ta tillfället i akt att filma när jag berättar vad jag gjorde på stan som liten. Men det blir ju svårt att komma upp i era skills som vågade kasta sten på folk, så det kanske inte känns lika intressant. Därför låter jag nog det vara också.

Jag hoppas för er egen skull att ni hittar något ni är duktiga på, alternativt släpper attityden och fokuserar på att försöka bli duktiga på vad ni nu försöker bli duktiga på.


/Dag S Hjälte

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar