måndag 6 april 2009

Solen skiner, men varför måste man vara glad?

När man slog upp ögonen i morse så insåg man att solen sken. Det var ju något man vart lite glad av. Jag tänkte för mig själv att denna dag kommer bli en katastrof! Sol ute, nyvaken men ändå pigg? Fan jag som alltid brukar ha något att gnälla på. Bara för att vägra vara glad en hel dag så var jag tvungen att gå ut på en liten promenad i hopp om att hitta något att störa mig på.

Det tog faktiskt lång tid innan jag hittade något att bli förbannad på, men till sist så gick dom där framför mig, Pensionärerna med sina käppar och rulatorer. Givetvis så gick dom i bredd, och så sjukt sakta. Kan dom inte sätta sig på sin kära rulator å liksom åka på den? Det var ju ändå lite nedförsbacke så helt omöjligt kan det ju inte vara? Nej jag ger mig fan på att dom gick så sakta endast för att jävlas med en ung man i sina bästa dagar påväg för att hitta irritationsmoment i vardagen.

För övrigt så lär väl dom tappra själar som läst här inne märkt att det har varit lite sådär med uppdateringarna. Det beror nog lite på att en åre-resa har varit i vägen för hälften av redaktionen samt att det inte funnits ork.

Nu ska iaf jag satsa på att uppdatera här varje dag. Hoppas ni kommer in och läser igen!

/Gert Lig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar