onsdag 11 mars 2009

Big Brother i repris

På vardagkvällarna runt kl 22.40 så kan man följa big brother från år 2003 i kanalen tv400.

Trivsam underhållning och förnerdringstv när den är som bäst. Det första jag frågade mig själv var varför tv4 köpt in en serie som sändes i kanal 5 för ca 9 år sedan?

Kan det vara så att Linda "jag-är-mediakåt" Rosing känner att hon vill ha mer uppmärksamhet nu när hon inte omnämnts i något helt betydelselöst sammanhang på länge, och därför tjatat och tjatat på tv4 att köpa in skiten? Eller är det så att tv4 bara vill jävlas med alla deltagare som lyckats tvätta bort "kändisstämpeln" som ett par av dom på något mirakulöst sätt lyckades skaffa sig?

Nu har serien iaf sänts ett tag och dom har vistats i huset i ca 30 dagar. Under dom dagarna jag kikat på serien så kan jag iaf konstatera att Daniel är en skön jävel som bara har skitkul hela tiden i huset. Jag har även kommit fram till att Marika, eller Maruska som hon kallas skulle vara den första jag skulle kunna kasta en hink iskallt vatten över, typ åtta gånger om dagen. Maken till jobbigare människa får man verkligen leta efter.


Nu är min stora fundering om tv400 kommer fortsätta med flera säsonger när denna är till ända, eller om dom tycker att det räcker med att visa år 2003?

Hur som hellst så kan jag iaf rekomendera er som inte har så mycket att göra om kvällarna att klicka dig fram till tv400 varje vardag någon gång mellan 22.40 och 22.55 för att få er ett skönt skratt åt alla patetiska människor.

För övrigt vill jag vara lika patetisk och vara med i big brother. Varför valde ni aldrig mig? jag hade rockat!


/ Gert Lig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar